Lindströmi klientide tundma õppimise protsessi juurde käib vahel lausa töötaja ettevõttesse töövarjuks saatmine. Ebaharilik klienditöö täidab eesmärki – tänu sellele mõistavad Lindströmi töötajad kliendi vajadusi paremini.
Lindström pakub hotellidele mitmeid tekstiiliteenuseid – alates voodilinade ja rätikute kuni restoranitekstiilide rendini. Et saada aru, kuidas ühes hotellis töö täpselt käib ja millised on ootused tekstiiliteenuse osutajale, käis müügimeeskonna liige Gertu Näkk nädala jooksul Metropoli hotellis töövarjuks. „Idee tekkis minu enda sportlikust huvist saada teada, kuidas klientide töö päriselus toimib ja kuidas meie neile võimalikult kasulikud saame olla,“ selgitas Näkk.
„Mõned suurkliendid käivad meie ettevõttes auditeid tegemas ja elu-oluga tutvumas. Jäin mõtlema, et me võiks ise ka oma kliente selliselt tundma õppida ning võimalusel mõne juures neist töövarju projekti läbi teha. Ma tahan alati võimalikult detailideni teada, kuidas miski töötab ning see oli suurepärane võimalus ühe teise asutuse tööd näha,“ kommenteeris Näkk.
Juhtkond toetas Gertu ideed igati ning nägi selles võimalust saada tagasisidet kogu ettevõttele. Lindströmi enda sisseelamisprogrammis on kõikide teenuse aspektide tundma õppimine olulisel kohal ning töövarjutamine võimaldas seda protsessi veelgi kasulikumaks muuta.
Nädala jooksul jälgis Näkk kogu hotelli majapidamise tööd: käis kaasas majapidamisjuhi, vahetusevanemate, toateeninduse ja koristajatega. „Kuna tegu on oma valdkonna spetsialistidega, siis ma ise otseselt käsi külge ei pannud – hotelli külastajate jaoks peab kõik ikkagi harjumuspäraselt ja nõuete järgi hooldatud olema ning minu roll oli töötajate kõrvalt õppida,“ ütles Näkk.
Töövarjuks olemine oli Gertu sõnul väga kasulik ja õpetlik kogemus. „Ma nägin kui kiire ja põhjalik on ühe majutusasutuse igapäevatöö. Kliendina sa ei näe tegelikult kui palju tööd tehakse selleks, et sulle suurepärast kogemust pakkuda – tundub nagu oleks kogu maja korras justkui võluväel. Töövarjuna nägin aga kuivõrd suurt pingutust sellise mulje loomine tegelikult nõuab ning et selle taga on äärmiselt pühendunud ja hoolsad töötajad,“ kommenteeris Näkk.
Tänu töövarju kogemusele mõistab Gertu nüüd oma kliente paremini. „Tean nüüd kuipalju võib mõjutada iga väike detail nii töötajate igapäevast tööd kui ka kliendi kogemust. Kui näiteks puhas voodipesu ei ole õigeks ajaks hotelli jõudnud, on töötajate käed teenuse osutamisel seotud. Nii nagu meile on iga klient oluline, soovivad ka nemad oma külastajatele vaid parimat emotsiooni pakkuda,“ ütles Näkk.
Allikas: Veebikiri.ee